החורף כבר בפתח. כמו שאר ההכנות שאנו עושים, כגון "החלפת ארונות", טיפול ברכב וחיפוש מתכונים של אוכל חם ומנחם, גם את הבית מומלץ להכין, כדי להצליח ולקבל את העונה הקרה בזרועות פתוחות. עם רוחות קרות וגשמים שעשויים להפתיע, כדאי להיערך מראש ולבצע מספר פעולות שיבטיחו כי הבית יהיה חם, יבש ונעים לאורך כל החורף. וזה אפילו לא כל כך מסובך.

חשוב לזכור כי הדירה, חומרי הבנייה והמערכות המותקנות בה מושפעים משינויים במזג האוויר, יחד כמובן עם הרגלי חיים ושגרות של כל משפחה ומשפחה. לכן הכנו עבורכם רשימה של דברים מומלצים, ששווה לעשות לפני שנעשה ממש קר, והבית נשאר סגור במשך יממות. זה ירענן את האווירה הכללית בבית וגם חשוב לבריאות.

 

1. בדיקת המזגן ומערכות חימום

בחורף אנחנו מסתמכים על המזגן או מערכות חימום אחרות לחימום הבית, ולכן חשוב לוודא שהן פועלות בצורה מיטבית:

מזגן: אם המזגן משמש גם לחימום, כדאי לנקות את הפילטרים ולוודא שהיחידה החיצונית לא חסומה. את הניקיון ניתן לעשות ע"י שאיבת אבק ממסנני המזגנים ומפתחי זרימת האווירה, את תעלות זרימת האוויר מומלץ לנקות מעובש ובקטריות. מערכת תקינה תמנע נזילות וריחות, תחסוך באנרגיה ותשמור על חימום אחיד.

רדיאטורים ותנורים: בדקו שכל מערכות החימום (רדיאטורים, תנורים או מחממי שמן) במצב תקין וללא נזילות. אם יש צורך בתיקון או החלפת חלקים, זה הזמן לטפל בכך.

בידוד חללים: אם ישנם חדרים בבית שאינם מבודדים כהלכה, שקלו להוסיף וילונות עבים או שטיחים כדי לשמור על חום.

 

2. ניקוי ותיקון נקודת ניקוז ומרזבים

נקודות ניקוז המרפסות ומרזבים נקיים הם הכרחיים למניעת הצפות וחדירת מים לדירה ולקירות. לפני שהגשמים מתחילים, כדאי לנקות את נקודת הניקוז במרפסות מאבק, שאריות לכלוך ודברים אחרים שאולי הצטברו שם. גם את המרזבים שווה לנקות מעלים, לכלוך ושאריות ולבדוק איטום של הגג והבניין. אם יש סדקים או שברים בהם, זה הזמן לתקן אותם או להחליף. שווה לתזכר את ועד הבית לטפל בשטחים המשותפים ובבניין.

 

3. מכשירי חשמל בבית

מיבש כביסה – החורף הוא שעתו היפה של המכשיר הזה, והוא עובד שעות נוספות. נתקו אותו מהחשמל, פרקו את הפילטרים ונקו אתם בעזרת שואב אבק. השתמשו בשואב האבק כדי לנקות גם בתוכו, מסביבו ובכל מקום שבו נמצא אבק שיכול להאט את פעולת המייבש.

 

4. ניקוי ספות, שטיחים, וילונות וחלונות

למרות שהחורף מביא עימו גשמים וקור, השמש עדיין מציצה מדי פעם. ניקיון יסודי של חלונות יכניס אור טבעי לבית ויתרום לתחושת החמימות. בנוסף, ניקוי ספות יחייה את הבד והפוך אותו נעים והגייני יותר. אם אחסנתם את השטיחים במשך החורף, אל תפרשו אותם כך סתם, שווה להקדיש להם ניקיון משמעותי, כך גם לווילונות. כל אלה ישמור על בית נקי ומסודר ויתרמו לאווירה חמימה ונעימה.

 

5.הכנת פינות חמות בבית

אחד הדברים המהנים ביותר בעונת החורף הוא לבלות זמן בפינות חמות ונעימות בבית. כך שווה להכין את החללים כך שיהיו מושלמים לבילוי:

תוסיפו טקסטיל: הוסיפו שמיכות חמות, כריות רכות ונעימות ושמיכות פרווה לפינות הישיבה. בדים עבים וצבעים חמים יכולים להשרות תחושת חום וביתיות.

נרות ומנורות: נרות ריחניים או תאורה רכה ומחממת יכולים לשדרג את האווירה ולהוסיף תחושת נינוחות וקסם.

פינת קריאה: אם יש לכם פינה נוחה בסלון או בחדר השינה, שקלו להוסיף כורסא נוחה, מנורה רכה ושולחן קטן, כך שתוכלו ליהנות מספר טוב וכוס תה חם בערב חורפי או סתם לשבת ולבהות בגשם היורד.

 

6. אוורור הבית גם בחורף

למרות הקור, חשוב לאוורר את הבית. פתחו את החלונות למשך כמה דקות מדי יום כדי לרענן את האוויר בתוך הבית ולהימנע מריחות לא נעימים ולחות מיותרת. אוורור נכון תורם לשמירה על בריאות בני הבית.

חשוב לזכור, הבדלי הטמפרטורות בבית גורמים לאזורים שונים בו להתנהג טיפה אחרת בקיץ ובחורף, לדוגמא:

הבדלי הטמפרטורות בחורף יוצרים תופעה של הצטברות טיפות מים על גבי הוויטרינות או החלונות ולפעמים גם על קירות הפנים. חשוב לומר, זו אינה חדירת מים מבחוץ אלא תופעת עיבוי, המוכרת לנו מהאדים המצטברים על שמשת הרכב או על מראות חדר הרחצה בזמן המקלחת. אנו ממליצים שטמפרטורת החימום בדירה לא תהיה גבוהה מדי ואוורור החדרים במהלך היום והלילה ישמר. אוורור החללים בדירה חשוב גם כדי למנוע תופעות כמו עובש ופטריות, שעלולות להיווצר בעיקר בחללים סגורים ולא מאווררים כמו מאחורי המיטות, בארונות הבגדים ובחדרי הארונות.

נכון שלרוב בישראל החורף הוא לא משמעותי, אבל גם לנו יש ימים של סופות ורוחות. לכן, מומלץ לעגן כל ריהוט או ציוד שנמצא בחוץ ולבדוק שאין חפצים שיכולים להתעופף מהרוח החזקה, לגרום נזקים ולנפץ זכוכיות. החפצים שכולנו רואים ביומיום כמו ציוד במרפסות, בדירות הגג וגם בדירות הגן.

 

לסיכום

בחורף, כאשר מזג האוויר הקר והגשם בחוץ מקשה על יציאה מהבית, זהו זמן מצוין לבלות עם המשפחה בפעילויות חמות ונעימות בבית. ישנן המון דרכים להעביר זמן איכות משפחתי בפנים, לייצר זיכרונות משותפים ולהנות מהחמימות הביתית, כמו ערב סרטים משפחתי, משחקי קופסא, בישול משותף, קריאת ספרים יחד או שיחה וזמן איכות משותפים, העיקר שתהנו יחד כמשפחה.

אז כדי ליהנות מהחורף, אנו ממליצים על הכנתו בהתאם להצעות שהצגנו, שילוב של פעולות תחזוקה ומגעים עיצוביים שיבטיחו בית חמים, יבש ונעים. כך תתמודדו בקלות עם מזג האוויר הקר ותיהנו מהחמימות והנוחות בביתכם לאורך כל החורף.

 

ואם בכל זאת יש תקלה, אנחנו כאן!

שיר מיליס | טלפון 09-9780003 | נייד 0549137152| מייל [email protected]

הכן ביתך לחורף