בשנים האחרונות, המונח חברות יזמיות הפך להיות מאוד נפוץ, לא רק בקרב אנשי מקצוע או מדורי הכלכלה והנדל"ן אלא באופן כללי. לא מעט אנשים חולמים לעבוד בחברות יזמיות ולא מעט אנשים מנסים להקים חברות כאלה, לפתח ולקדם אותן. רק מי שמכיר את התחום היטב ויודע כיצד הוא פועל, גם מצליח בכך.
חברות יזמיות הפכו להיות שם דבר בתחום הנדל"ן, בזכות אנשים בעלי חזון, תושייה ואומץ כלכלי. אנשים אשר מוכנים להשקיע את כספם וזמנם בפיתוח יזמות נדל"ן שונות. במילים אחרות, אנשים המוכנים להקים פרויקטים של נדל"ן במקומות שאיש לא חשב עליהם, לשווק אותם לקהל הרחב, בין אם זה מגזר פרטי ובין אם זה מגזר עסקי, והם דואגים להפוך את החלום למציאות. לראייה, תוך זמן קצר, אפשר לגלות פרויקט חדש שקם באזור ומאוכלס על ידי רוכשים ושוכרים.

מה עושות חברות יזמיות?

חברות יזמיות הן למעשה קבוצות כלכליות המעסיקות אנשי מקצוע בתחום הנדל"ן או שוכרות חברות חיצוניות. החברה דואגת לרכוש שטח מסוים, לתכנן עליו פרויקט בנייה, לגייס את המשאבים הנדרשים לתהליך, ולאחר מכן לשווק, בין אם זו מכירה ובין אם זו השכרה, את הנכסים בפרויקט.
לדוגמא, חברה מוצאת קרקע פנויה לבנייה באזור מסוים, היא מבצעת סקר ובדיקות מקיפות בשביל לוודא שאכן משתלם לה להשקיע בה, לאחר מכן, היא מתחילה בתהליך התכנון, ותוך כדי היא משווקת את הנכסים שהפרויקט יכיל. המטרה היא למכור או להשכיר הכל, עוד לפני שהפרויקט יסתיים. החברה כמובן דואגת לעמוד בלוח הזמנים ולספק ללקוחות שלה את מה שהבטיחה להם.
כך החברה למעשה יוזמת פרויקטים של נדל"ן במקומות שונים. לעיתים זה יהיה על קרקע פנויה ולעיתים במקומות בהם יש נכסים שניתן להרוס אותם ולבנות במקומם מבנים אחרים, הן למגורים והן לעסקים או לצרכים שונים.
חברת BST היא דוגמא טובה לחברה כזו. חברות יזמיות כמוה, נוהגות למצוא קרקעות המיועדות לבנייה ודואגות לפתח שם פרויקטים ייחודים בתנאים אטרקטיביים לכל רוכש או שוכר.

חברות יזמיות – מה הן עושות וכיצד בוחרים לעבוד עם החברה הנכונה