פרויקטים גדולים של נדל"ן מתנהלים ומשווקים על ידי חברה יזמית אשר מעסיקה אנשי מקצוע המתמחים בהיבטים שונים בתחום, החל מהשלב של איתור קרקעות ועד לשלב הבנייה ושיווק הנכס בסופו של התהליך.
חברה יזמית, להבדיל מקבלנים פרטיים, אחראית על כל הפרויקט מהתחלה ועד סוף התהליך. היא משקיעה מכספה ברכישת קרקעות, בין אם מדובר על קרקע פנויה ובין אם מדובר על קרקע שקיים עליה מבנה והיא לוקחת על עצמה להרוס אותו ולבנות במקום מבנה חדיש ולרוב גם גדול יותר. החברה מעסיקה בעלי מקצוע רלוונטיים, שמטרתם לבצע עבודות שונות הקשורות לפרויקט ובסופו של דבר, היא משווקת אותו למשקיעים פוטנציאליים.

חברה יזמית – איך היא עובדת בפועל

בשלב הראשון, החברה מחפשת אפשרויות. בוחנת מה יכול להתאים לה. למשל, אם היא מגלה שקיים שטח קרקע שמשתלם לבנות בו ויש לה אפשרות לרכוש אותו, אז היא תעשה זאת, ואחרי שתקבל את כל האישורים הנדרשים, אז היא תתחיל לתכנן את הפרויקט עצמו.
בשלב השני, ייתכן מאוד שהחברה תחליט לשווק את הנכסים בפרויקט עוד לפני שהיא התחילה בתהליך הבנייה. כך היא תוכל גם ליהנות מהכנסות וגם תוכל לקחת מימון להמשך ההשקעה. בכל מקרה, אחרי שלב זה, היא תתחיל בתהליך הבנייה, על פי תוכנית סדורה. המטרה היא לסיים את הפרויקט בהתאם ללוח הזמנים שנקבע מראש.
בשלב השלישי, כשהפרויקט מסתיים, היא משווקת את הנכסים שלא הצליחה לשווק עד כה. המטרה היא להגיע למצב בו כל הנכסים שווקו. כך החברה מחזירה לעצמה את עלויות ההשקעה.

באילו תחומים פועלת חברה יזמית?

בעיקרון, חברה יזמית יכולה לפעול בתחום הנדל"ן הן למגורים והן לעסקים ומסחר. לפעמים זה גם משולב. היום נהוג לבנות פרויקטים מורכבים יותר, אשר כוללים אלמנטים שלא היו בעבר, בין היתר בגלל שהדרישות עלו וכן האפשרויות השתנו.

אם אתם מחפשים חברה יזמית שתעבוד איתכם על פרויקט נדל"ן או להבדיל, חברה המשווקת נכסים לרכישה והשקעה, זה הזמן ליצור איתנו קשר, חברת BST. אנחנו נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת ולענות על כל שאלה בנושא.

חברה יזמית – איך היא פועלת?