אחד הדברים המשמעותיים ביותר בעולם הנדל"ן, מגורים או מסחרי, הוא ללא ספק תכנון פרויקטים. השלב הראשוני בו מחליטים לרכוש קרקע מסוימת, לשכור אנשי מקצוע, ולהתחיל לתכנן עליו פרויקט בנייה, בהתאם לאפשרויות הקיימות בשטח ולאישורים העומדים לרשותנו.

תכנון פרויקטים הוא תהליך ארוך ומורכב, גם אם מדובר בפרויקט קטן יחסית או כזה שנראה פשוט לכאורה. הוא מורכב משתי סיבות: ראשית, מתחילים מאפס, מבלי שיש וודאות לשום פרט וצעד, עד לשלב בו אפשר להעביר את המפתחות ללקוחות. שנית, הפרויקט מעסיק כמויות עצומות של בעלי מקצוע ועובדים. צריך לנהל אותם בשביל שיבצעו את עבודתם וכן יעשו זאת בסנכרון מלא ביניהם.

תכנון פרויקטים – שלבים עיקריים

השלב הראשון בתכנון פרויקטים יכול להתבצע בשתי דרכים. דרך אחת, לבחון מה היכולות הכלכליות ואז להחליט מה לעשות והיכן אפשר לעשות זאת. דרך שנייה, לרכוש קרקעות ואז להחליט אילו פרויקטים להקים עליהן. בסופו של דבר, שתי הדרכים יתבצעו על פי היכולות, על פי הצרכים של המקום וכן על פי מה שהרשויות באזור מאפשרות, בין אם זה אזור מגורים, תעשייה, מסחר ועוד.

השלב השני הוא תחילת התכנון בפועל. כיצד עושים את זה. צריך להכין מפרט טכני מה נדרש בשביל שיהיה ניתן לבצע את הפרויקט, לשכור אנשי מקצוע מתאימים, לקבל את כל האישורים הנדרשים מהרשויות ומהגורמים השונים שעוסקים בתחום.

שלב נוסף בתהליך והוא משמעותי ביותר, זה כל מה שקשור לתכנון בשטח. מידות, שטחים וכל דבר אחר שבסופו של דבר על פיו גם יינתנו האישורים לפרויקט וגם יכתבו את התוכניות הרלוונטיות שילוו את אנשי המקצוע ויאפשרו להם להוציא את הפרויקט לפועל ולבצע אותו. המטרה היא שלא יהיה צורך לבצע שום שינוי בתהליך, אלא מה שייקבע ויוסכם בתהליך התכנון, זה מה שיצא לפועל.

בשלב הבא, החברה תתחיל בשיווק הפרויקט. אפשרי ששלב זה יתבצע עוד לפני שיתחילו בתהליך הבנייה או מיד לאחר מכן, אך ייתכן ששלב זה גם יידחה אם לא תהיה אפשרות לשווק אותו באופן מיידי.

אם אתם רוצים לדעת עוד על תכנון פרויקטים, אז חברת BST, המשיכו לדף הבית, לכל שאלה ולכל עניין.

 

תכנון פרויקטים – איך עושים את זה מאפס